BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, 23 July 2011

KIBARKAN JALUR GEMILANG DI RUMAH ANDA...



aku sangat cintakan Negara Malaysia....aku suka kibarkan berdera Malaysia...aku kibarkan Jalur Gemilang di sini dgn semangat...MERDEKA!!!!MERDEKA!!!!MERDEKA!!!!
bak kata matahari..."Jasadku Terpenjara Jiwaku Merdeka"

Friday, 22 July 2011

semua nie idaman ak....

nie r jam yg ak idam-idamkn....cantik tak...tpi mahal kowt...yg paling murah pon 100 keatas...hmmm


nie r kasut yg ak idamkn...tpi ini pon mahal gak...tak mampu r nak beli...hahahah


 
nie pulak spek mata yg ak yg idamkn jugak...hahaha....smart kowt...tpi mahal gak....camne ak nak beli....
semua yg ak nak beli semuanye yg mahal...adoiii....yg murah2 takde ke...huhuhu

orang dah cakap,jangan main mercun!!tengok apa dah jadi


kan dah cakap...setiap tahun mesti ada nya lah berita tentang ni..haishh...dah tak boleh nak cakap apa dah..nak larang,aku sendiri pun main mercun setiap tahun..tapi itulah kan benda dah jadi, nak buat macam mana..redha je la ye..cuma,nak main tu,biarlah main dengan beradab..biar ada etika..biarlah ada orang dewasa awasi...jangan main sorang-sorang..anda itu kecil..dan ingat itu mercun..mercun memang suka makan budak kecil...hehe..dah cucuh api,jangan pegang-pegang dah..baling jauh-jauh...nak baling pun,jangan baling kat jalan..mau terkejut pak cik yang tengah bawak motor tu..buatnya dia langgar tiang ke sebab terkejut,dah jadi satu hal lain pulak..lepas tu,time orang solat terawih,jangan time tu dok sibuk nak baling mercun..terkejut tok imam nanti..kang tetiba dia melatah..abis terbatal solat tu..kan bagus kalau join sekali solat terawih..ok..dah penat dah membebel..sambung study pulak...

Wednesday, 20 July 2011

MENYAMBUT KEDATANGAN BULAN RAMADHAN

Bismillahirrahmanirrahim…
Lebih kurang dua minggu lagi kita umat Islam seluruh dunia akan menyambut kedatangan bulan ramadhan. Bulan ramadhan adalah bulan yang istimewa, iaitu bulan turunnya kitab suci al-Quran yang menjadi kitab perlembagaan umat Islam, bulan yang banyak mengandungi kelebihan, keberkatan dan keistimewaan.
Bulan ramadhan juga adalah bulan yang membawa berbagai-bagai hikmah dan rahsia. Sebab itu ianya (ramadhan) merupakan kekasih kepada setiap mukmin sejati yang sentiasa ditunggu-tunggu ketibaannya dan kedatangannya.
Di samping itu, ada pula orang yang kesal dengan kedatangan bulan ramadhan lalu menyambutnya dengan bermasam muka sebab dianggapnya akan mendatangkan kerugian baginya. Sekurang-kurangnya mengekang keinginan dan kebiasaannya. Diri tidak bebas lagi untuk makan dan minum di waktu siang hari dan menghembuskan asap rokoknya kerana mungkin ada perasaan segan-segan terhadap sesama muslim yang mengerjakan ibadah puasa dan takutkan undang-undang pentadbiran jabatan agama. Dia merasakan hak-hak asasnya dibatasi dan dianggap bertentangan dengan prinsip-prinsip kebebasan.
Bulan ramadhan merupakan tetamu agung yang datang berkunjung hanya sekali setahun dengan rombongannya sebanyak 30 atau 29 hari yang wajib dan wajar sekali disambut dengan penuh kegembiraan, hormat dan ta’zim serta layanan yang baik. Sabda Rasulullah SAW :
“Telah datang bulan ramadhan, penghulu segala bulan, maka hendaklah kita mengucapkan selamat datang kepadanya, telah datang bulan puasa segala keberkatan, maka hendaklah memuliakan tetamu yang datang itu.”
Tetamu agung ramadhan itu membawa beberapa kelebihan sebagai hadiah yang akan dibahagikan kepada sesiapa sahaja di antara muslimin dan muslimah yang menyambut kedatangannya dengan baik dan mengerjakan apa yang disukainya selama 30 atau 29 hari itu. Antara kelebihannya ialah :
Pertama : Beroleh Taqwa
Sebagaimana firman Allah SWT di dalam surah al-Baqarah ayat 183 :
“Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan ke atas kamu berpuasa sebagaimana diwajibkan ke atas umat-umat yang terdahulu daripada kamu, mudah-mudahan kamu menjadi orang yang bertaqwa.”
Kedua : Terampun segala dosa
Rasulullah SAW telah bersabda :
“Barangsiapa mendirikan ramadhan (menghidupkan ramadhan dengan cara berpuasa disiang hari, bersembahyang terawih dan witir pada malamnya serta membanyakkan kerja-kerja kebajikan yang lain) dalam keadaan beriman dan mengharapkan keredhaan Allah SWT diampunkan baginya dosa-dosanya yang telah lalu.” – Riwayat Bukhari dan Muslim.
Ketiga : Malam lailatul Qadar
Malam lailatul Qadar adalah malam yang sangat istimewa di mana barangsiapa beribadat pada malam itu maka digandakan pahalanya lebih daripada beribadat selama 1000 bulan atau 80 tahun yang tidak ada lailatul qadar padanya.
Oleh itu, sebagai seorang muslim marilah kita menyambut kedatangan bulan ramadhan dengan penuh kegembiraan, penuh harapan dan syukur, keriangan, penuh kerelaan dan keikhlasan.
Dengan demikian, melangkah memasuki gerbang ramadhan bererti memasuki gerbang latihan. Maka wajarlah kita menyiapkan perbekalan yang perlu seperti mengulangkaji pelajaran-pelajaran berkaitan dengan puasa, memperlihatkan kesenangan hati dan ketenangan jiwa dalam menghadapi bulan ramadhan, memperbanyakkan berdoa semoga Allah SWT memberi kesihatan dan tenaga dan lain-lain lagi.
Bagaimana pula persiapan anda untuk menyambut kedatangan bulan yang penuh dengan keberkatan (ramadhan) tidak lama lagi ? Apa komen anda…
SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN.....jangan poteng puasa pulak....hahahaha

Tuesday, 19 July 2011

Segmen Mari Menambah Follower

Hai Semua...jom follow saya..^_^


sama2 lah kita menambah follower ye

Thursday, 2 June 2011

Inilah Team Basikal Budax TSP

Nie r basikal ak...nie basikal lame...huk3

Basikal Pejei

Basikal Arip

Basikal Awang

Basikal Meirul

Thursday, 19 May 2011

hmm...camne r ak ley dpt kwan cam2....

       Wak2 form 1 die wat kat ak camni...kat form 2 die wat ak bengang ngan die...wak2 form 3 die wat ak sakit ati pulak...hmmm...spe yg kwan ngan 2 lebih baik r jauhkan diri dari die...klau korg kwan jugak ngan die ak tak thu r pulak korg jdi ape...wak2 form 1 die suke pancitkan tayar basikal ak...entah ape yg die tak puas ati ngan basikal ak 2...hmm..time die susah tehegeh2 cari ak...tpi bile die dah senang buat masalah ngan ak pulak...ape nak jdi r...
       Wak2 form 2 pulak die tak puas ati ngan ak jugak sbb ade r sorg kakak 2..ak minta r 6be kakak 2...time ak minta kakak 2 bgi...tpi time die minta kakak 2 tak nak bgi...pas2 die nak jelous ngan ak pulak sbb die tak dpt 6be kakak 2...hmm...lepas pade 2 ak tak becakap ngan die r..satu ari 2 die sampai nak pukul ak sbb jelous ngan ak...susah btoi kwan ngan die...
       Wak2 form 3 nie die wat ak sakit ati pulak...sbb ade r sorg budak pompuan nie...budak 2 baru form 1....ari ahad ari2 ak on9 r FB...pas2 budak form 1 nie tiba2 anta chat kat ak...ak layan je r budak2...dah lame ak chat ngan die pas2 ak minta r 6be budak 2...budak 2 bgi r 6be kat ak...lpas2 budak 2 minta 6be ak pulak..ak bgi r...mlam 2 die bgi mesej kat ak...ak tak leh nak eply sbb kedid ak takde...ak gune nset mak ak tepon die...ak ckp 'owg takde kedid' pas2 budak2 ckp takpe r...esoknye...bru r ak thu yg budak 2 yg ak minta 6be 2 adk angkat kwan ak nie....pas2 kwan ak nie nak mrah2 ak...ak pon ade gak adik angkat...tpi ak tak penah pon ak larang adk angkat ak mesej ngan budak laki lain...ak tak kisah pon...yg die nie nak marah2 ak...die soh ak  buang 6be adk angkat die...tpi ak tak buang pon...pegi mampos kat die r...suke ati mak bapak ak r nak mesej ngan pompuan mne pon...yg die nak larang ak 2 pasai ape...sekarang nie ak tengah berdendam ngan die r nie...
      Ak nak tngok..lpaz nie die nak wat ape kat ak lagi..hmm time die wat kat ak,ak tak penah balaz pon...ak tunggu je...ade ubi ade batas,ade hari tuhan akan balas...kawan kenal erti kawan...BOD...
     

Wednesday, 18 May 2011